fredag 31 oktober 2008

Johan Norberg förstår äntligen Springsteens storhet.

Under "tunnel of love"-turnén är Bruce Springsteen ute och går i Köpenhamn (23 Juli 1988), stannar till vid isländske gatumusikanten Jón Magnússon och spelar tre låtar med honom. Jag köpte "Born to run" när den kom ut men har sedan dess inte intresserat mig nämnvärt för hans plattor. När jag ser det här vill jag täppa igen den pinsamma peroden på 32 år utan Springsteens musik och köpa allt jag får tag på. Jag har redan letat fram sovsäcken i förrådet.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja det var sannerligen på tiden, säger unge herr Z som redan i maj 1981 golvades på Hovet av Springsteen och hans EST och fortfarande 27 år senare jämför alla konserter whatsoever med denna omtumlande upplevelse. Hade jag varit på denna gata i CPH hade jag uppgått i Nirvana. Nu ska jag läsa vidare i din blogg.

31 oktober 2008 kl. 14:18  
Anonymous Anonym sa...

Förlåt, ESB ska det naturligtvis vara. EST är ju nåt helt annat, men också bra, och lite sorgligt.

31 oktober 2008 kl. 14:19  
Anonymous Anonym sa...

Ja det är verkligen en hjärtvärmande berättelse. Jag kommer ihåg det från då det begav sig, det stod om det i kvällstidningarn. Men jag hade alldeles glömt bort det!

4 november 2008 kl. 14:10  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida