söndag 5 oktober 2008

Adlad av Carl Johan de Geer

Tänk om någon förväxlar mig med Johan Norberg, den nyliberale debattören?
På Svt:s gagekontor gör de det ofta. Ibland får jag inga pengar och då påstår de att jag bor på Birger Jarls gatan.  – Nej, jag bor inte där, säger jag men det hjälper inte. 
– Jo det gör du, säger de, med den övertygelse man har efter många år på ett statligt verk.
 – Nej, jag vet väl var jag bor, säger jag, men de tror mig inte.
Carl Johan de Geer har utkommit med sin självbiografi "Jakten mot nollpunkten" 
Höstens bästa i genren och ja, jag har läst PEO och Ulf Linde.
På försättsbladet har Carl Johan skrivit: Till Johan, den rätte! 
för att inte blanda mig samman med min namne.
"Den rätte", det känns som jag blivit adlad, av de Geer.
Nu vet du det. Johan Norberg den rätte

  

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida