tisdag 11 november 2008

Bokhöst

Nina Björk, Peter Englund, Carl Johan de Geer, Bodil Malmsten och P.O. Enquist.
Det kommer intressanta böcker med en förbluffande regelbundenhet den här hösten.
Jag köper dem och så hamnar de på nattduksbordet. Min familj är stor och tiden begränsad, för läsning obefintlig, så böckerna ligger kvar tills de inte är dagsaktuella längre. Då händer något märkligt. Efter några månader är jag inte sugen längre. Det är ju fortfarande samma bok men ändå. Något har falnat och jag ligger och bläddrar förstrött i Englunds förra bok men nu är det för sent. Jag vill ha hans nya i stället. Dels är jag intresserad av böckerna men det är lika mycket habegär det handlar om. Det är dåligt för mig men bra för bokbranschen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida