onsdag 26 november 2008

Johan Norberg och Jonas Knutsson i Gävle


Idag spelade jag och Jonas Knutsson i Gävle. Lunchkonsert på Spegeln kl. 12.00
Fullt med folk och trevligt värre.
När jag står vid sidan av scenen och väntar på att gå in är detta vad jag ser.
Jag är fokuserad, det känns som att äntra en rymdkapsel (inbillar jag mig).
På den pallen ska jag sitta och skärma av mig i min egna lilla bubbla en stund och så vips, är det slut.
Jag tycker det är det mest exklusiva man kan bjuda publiken på.
Att få se mig så privat.
Jag sitter där och plinkar för mitt eget höga nöjes skull,
och får betalt.
Det är lyx.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Skulle inte heller ha något emot att få sätta mig på pallen och plinka lite på den Sandén (?) gitarren...

26 november 2008 kl. 19:42  
Blogger Johan Ahlin sa...

Å en nominering till grammis i kategorin "Visa", kul, grattis. Måste köpa plattan.

26 november 2008 kl. 22:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida