måndag 17 november 2008

Monica Zetterlund och Bill Evans

När pianisten Bill Evans gått igenom behandling för sitt heroinmissbruk åkte han hem till mamma i Ormond beach Florida. En dag ligger det ett rullband från Sverige i brevlådan. Det är producenten Göte Wilhelmsson som tagit en vild chans och skickat Monicas version av ”Waltz for Debbie”. Hennes röst träffar den sköre, nyss avgiftade Bill Evans i veka livet. Han hade aldrig föreställt sig någon sjunga hans låt, i varje fall inte på det sättet, så han skriver ett fyra sidor (!) långt svar.
”Jag brukar inte kasta superlativer omkring mig men jag är uppriktigt begeistrad över Monica Zetterlund. Hälsa henne att jag älskar henne... Plötsligt längtar jag till Sverige”
Han försäkrar att han är helt ren och får han bara rum och fickpengar för sig och sina killar kommer han på en gång.
Så gick det till

Köp skivan, "Waltz for Debbie" Musik... eller livet! när det är som bäst

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Fint som snus!

18 november 2008 kl. 14:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida