tisdag 18 november 2008

Ipod touch och Ibaby


Min Ipod touch är fylld till bredden av P3 dokumentär, Vetandets värld, Mitt i musiken och allt annat jag inte hinner lyssna på när det sänds.
Löprundan och hundpromenaden blir en ren fröjd och med några citat ur radioprogrammen kan jag sedan allmänbildningsglänsa och skyla över min pinsamma obildning. Ipod verkar dessutom ha ett inbyggt gyroskop så jag kan spela barndomens labyrint, med kula och allt. Lite fånigt att det får mig att hisna, ett labyrintspel har vi ju haft i alla år.
Min senast anlända son har också ett inbyggt gyroskop.
Han sover fint i babybjörnselen så länge jag står upp.
I samma sekund jag försöker sätta mig slår han upp ögonen.
Jag tror han har en höjdskillnadssensor i hjärnstammen.
En slags överlevnadsreflex för någonting.
Sätt dig inte gubbjävel, då skriker jag... typ.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida