torsdag 13 november 2008

Johan Norberg och Mormorsrutorna


Det här virkprojektet... jag vet inte. Jag fick för mig att det skulle vara avkopplande, men glömde att man måste räkna maskor hela tiden. Man kan inte titta på tv eller lyssna på radion. Inte ens småprata med hunden samtidigt utan att tappa bort sig och så får man riva upp maskorna och börja om.
Köpte ett garn som var ekologiskt och fridlyst men ojämnt som fan så mina rutor blev alldeles knöggliga.
Det som skulle blivit en filt stannar vid en halv kudde, i morgon ska jag köpa en stoppnål och sy ihop skiten.

Aldrig mer mormorsrutor.

4 kommentarer:

Blogger Jenny Morelli sa...

tjusigt värre!

15 november 2008 kl. 13:17  
Anonymous Anonym sa...

Jaså heter det mormorsrutor. De blev lite knubbiga kanske men fina ändå. Vilket pyssel, du är rikgit duktig. Vad kan det bli härnäst tro. Anonym beundrare

16 november 2008 kl. 15:55  
Anonymous Anonym sa...

Får man rekommendera
http://www.kurbits.nu/category/gor-sjalv/

Margaretha
Vi

17 november 2008 kl. 11:53  
Blogger Johan Norberg sa...

Fantastiskt! En paisleydroppe som mormorsruta, nu åker nog virknålen fram igen...

17 november 2008 kl. 13:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida