torsdag 27 november 2008

Johan Norberg och Nils Landgren


Idag har vi repeterat hemma hos mig inför vår julturné i Tyskland.
Det är nästan exakt 28 år sedan den första gången jag och Nisse Landgren åkte dit för att spela.
Då med Lill Lindfors för en veckas tv-inspelning i Hamburg.
Nisse hade köpt en "Sony pressman", en "freestyle" (som det hette då), med inspelningshuvud (på den tiden en ofattbar teknisk finess på en så liten apparat. Rena Mission Impossible-manicken)
Det är den han stolt viftar med här.
Jag sitter bredvid och ler ansträngt för att maskera min bottenlösa avundsjuka.

6 kommentarer:

Blogger Jenny Morelli sa...

vad kul
Men var det här i samma tidevarv som när du o jag sågs första gången?
hos killarna på karl bergsvägen? petri, svedberg o trollbäck? du var runt 20...själv var jag lillasystern på ca 14

27 november 2008 kl. 22:49  
Anonymous Anonym sa...

Fick en kommentar nær jag spelade Chapter 2 av en sk: riktig jazzmusiker...han tyckte det var før søtt!! Fick skærpa mig så att han inte blev utan framtænder....
Kan man inte bara fångas av musik, måste allt værderas? Av avundsjuka problem-mænniskor som TROR att jamma ær en værdsbild;læs sjælvbild.
Stackars Stackars!!!
Intresserad av en upplevelse av Svalbard? let me Know...UD

28 november 2008 kl. 00:45  
Blogger Johan Norberg sa...

Ja, jag är nyss fyllda 21. Bilden är tagen 9 december 1980. Lennon-nyheten sitter kvar i kroppen hela dagen. När jag steg upp för att äta frukost och slog på radion kom jag mitt in i avslutningen av ett nyhetsinslag: "han efterlämnar makan Yoko Ono och sönerna Julian och Sean" På den tiden fanns inte internet eller text-tv men man kunde ringa direkt till TT och där fick jag höra hela telegrammet.

28 november 2008 kl. 10:09  
Blogger Johan Norberg sa...

Svalbard vore toppen! En dag ska vi komma dit, jag känner det på mig...

28 november 2008 kl. 10:10  
Anonymous Anonym sa...

Svalbard blir det...du och din familj kommer att ælska det!!
Frågan ær vad som står høgst på "listan" Totte fixr det mesta, med lite hjælp från mej..snøskoter, havsfiske, ridtur, hundspann: beroende på nær ni vill dit så finns naturligtvis allt beroende på årstid. Sjælv hittede jag en fossil av ett blad??? Det har inte funnits några træd på SVB. under flera millioner år sedan. -Hittade den på en parkeringsplats. HAAAH!
Vacker julmusik i morse, tack!

Førresten så tror jag att SVB haft kommunikation med NL, vet inte hur allt ligger till, Ha det UD

30 november 2008 kl. 01:12  
Anonymous Anonym sa...

Snygg bild!

På tal om Norgberg/Landgren, nästa år är det 20 år sen första Chapter 2 -plattan, då är det väl läge för en ny som jubileum!?!?
Jag kommer fortfarande ihåg första gången jag såg er i en skolaula i Finspång, en av mina första konserter 12-13 år gammal. Det blev starten för mitt gitarrspelande, och skivan åker ofta på fortfarande.

/ Markus

3 december 2008 kl. 14:43  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida