torsdag 12 februari 2009

Vinterfest

Nu stänger jag kontoret för helgen, gitarren ska spelas.
Jag och Jonas Knutsson åker till Dalarna för att i två dagar medverka i Martin Frösts musikfestival, "Vinterfest".

Livet rör sig i alla snävare cirklar. När jag och Jonas började spela ihop var det till stor del beroende på att vi bodde ett kvarter i från varann. Martin Fröst bor också i närheten, mitt emot mitt kontor, i huset bredvid Jonas. Då måste man till slut spela tillsammans tyckte vi efter att ha setts i lekparken och på konsum.
Närhetsprincipen är tungt vägande för en gammal turnétrött gitarrist som jag.

Det finns sämre sätt att skapa musik på.

4 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Närhetsprinsipen gagnar i ännu större grad talanglösa musiker som jag; studentrum på Ålidhem eller i udda samhällen i fjäll-och fjordnära områden.... Länge leve närhetsprinsipipen!
Bodde du även nära Nisse L?

12 februari 2009 kl. 19:50  
Blogger Dennis Alexis Hellström sa...

Hej!
Jag läste om dig i Aftonbladet. Jättestrongt gjort att våga gå ut med det! Det inspirerade mig att göra en namninsamling mot fusket i Melodifestivalen:
http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2954

14 februari 2009 kl. 15:43  
Anonymous Anonym sa...

Utanför ämnet så att säga, men jag ansluter till Bimbo Boys kommentar. Debatten har inte, i egenskap av notorisk icketittare på melodifestivalspektaklet, undgått mig. Och jag undrar om dina sista kommentarer så som de citerats på nätet - "Jag tycker Christer Björkman gör ett fantastiskt jobb. Han satsar stenhårt på att få fram interationella hits." - var tänkt som en sarkasm.

Själv uppfattar jag det inte som en sarkasm, men andra kanske gör det?

14 februari 2009 kl. 20:40  
Blogger Johan Norberg sa...

Nej, absolut ingen sarkasm. Jag är inte ute efter Christer på något sätt. Han gör verkligen ett bra jobb och är en sympatisk person. Men jag kan inte gärna sitta och ljuga i tv när jag får en rak fråga från programledaren, om det verkligen går schysst till under omröstningen. Jag studsade verkligen när punkterna om vad vi skulle tänka på ringdes in via telefon till vår studio vid förra årets festival. Jag borde tagit upp det med SVT omgående, men nu är det ju inte bara det man har att pyssla med om dagarna... så det liksom föll ur minnet tills frågan dök upp igen.

15 februari 2009 kl. 15:18  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida