måndag 1 december 2008

Johan Norberg och Kjell Lövbom

Jag flyttar bilder mellan olika hårddiskar och denna från 1978 flimrar förbi. Jag och Kjell Lövbom hade tågluffat och köpt de här fina vita kläderna i Grekland. Han var 18 år, jag 19 och när vi spelade kallade vi oss Norbom Hilke. När jag ser på oss nu försöker jag minnas hur det kändes att vara innan allting. Innan flytten till Stockholm, karriär, familj och barn. För Kjell var det innan han blev Kee Marcello med Europe och allt vad det innebar. Det enda minne jag får fatt i är att vi hade vansinnigt kul när vi spelade. Det är roligast från början. Inget sorgligt med det, så är det bara.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Skön bild på två sköna snubbar, tillika dels grymma gitarrister. Kul att se en bild före all 'fame and fortune' :-)

2 december 2008 kl. 14:50  
Anonymous Anonym sa...

Herregud, var det såna vi såg ut?
Kjell såg precis ut som nær vi slutade nian på Hagaskolan i Umeå.
Koooola killar,trots allt.
Ulla Dragland

3 december 2008 kl. 18:45  
Blogger Unknown sa...

Johan DiMeola och Kjell Coryell?

4 december 2008 kl. 12:06  
Anonymous Anonym sa...

Jesus i min Leverpastej!
Mycket roligt har vi haft med den låten.
Men jag har ingen inspelning och kan inte hela texten.
Halva texten med fel melodi sjungs varje midsommar hos oss.
Kan du hjälpa oss ur detta frustrerande dilemma?

21 juni 2009 kl. 13:31  
Blogger Virrigaverasvimmelilivet sa...

Ja jag vill också ha den texten!! Den har jag velat ha sedan första gången Boogart spelade den på Dansmaran i Ö-vik under förra seklet nån gång.:)

10 juli 2009 kl. 00:03  
Anonymous Anonym sa...

Jesus i min leverpastej: http://www.metacafe.com/watch/4614725/jesus_i_min_leverpastej/

7 april 2011 kl. 11:23  
Anonymous Anonym sa...

http://www.metacafe.com/watch/4614725/jesus_i_min_leverpastej/

7 april 2011 kl. 11:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida