torsdag 20 maj 2010

Den nakna familjen

Ibland när jag sett ett program med dr Phil, när de videoövervakat en familj för att se problemen på plats, så tänker jag på oss, vår familj när vi varje morgon irrar omkring, spritt nakna på väg in i duschen.
En dag när vi står där, utan en tråd på kroppen i det pyttelilla badrummet som också är lägenhetens enda toalett, jag borstar tänderna, tonårsdottern står bakom mig i duschen, hustrun sitter på toaletten och lille A 1,5 år leker med en desarmerad rakhyvel, då knackar det på dörren som vi låst för att inte A ska smita ut. Det är W snart 5 år som vaknat och står och gnuggar sig i ögonen. Kom in du också, säger vi och han får ta av sig pyamasen och duscha han med. Det är då, när vi är fem nakna människor på 4 kvm som jag tänker på den där dr Phil-videokameran i taket. Undra hur det skulle göra sig i amerikansk tv? The nude family. "This is Sweden" skulle han säga och publiken skulle nicka menande.
Ibland önskar man förstås att vi hade en till toalett, det vore praktiskt, men... lite tråkigare också. Våra morgnar är liksom extra av allt. En livets plusmeny. Jag älskar att det är så här rörigt, men jag kan tillägga att det är det verkligen ingen annan i familjen som gör...

3 kommentarer:

Anonymous Maria sa...

Oj, jag skulle dö om min morgon började så. Alla är vi olika :)

20 maj 2010 kl. 22:05  
Blogger Florence Hofvander sa...

Ha ha ha kan se detta framför mig!
Blir glad av dina inlägg.
Vardagen kan vara vacker.
Små saker kan vara de viktigaste.
Att se dem beskriva dem dela med sig är stort.
krama hela familjen nakenfis!!! :)
/Flo

21 maj 2010 kl. 08:53  
Blogger Ilona sa...

Näe... det skulle bli en tokstart på min dag om det var så "crowded" i mitt badrum på morgonen! Hua!!!
Men skojig tanke det där, om Dr Phil skulle betrakta er! ha,ha...

26 maj 2010 kl. 19:52  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida