lördag 13 februari 2010

Lite dragspel...


W, 4 år har varit förkyld och hemma från dagis hela veckan.
Till en början är det "bara vara hemma och mysa med pappa" men snart kryper ledan över honom och det är trååååkigt.
Igår satt vi vid matbordet, jag och min fru. W låg i soffan. Så säger han: "Snälla pappa, kan du inte spela lite dragspel så man får bli lite glad". Jag tar Fryksdalsdans nr 2 och Monas födelsedagsvals. Hustrun tar en svängom med W och han ser genast lite gladare ut.
Så hänger jag av mig spelet och tänker, det var nog den finaste komplimang jag fått i hela mitt liv.

2 kommentarer:

Blogger Ilona sa...

Älskar dina ömsinta vardagsbetraktelser om dig och din familj!

14 februari 2010 kl. 13:43  
Anonymous Anonym sa...

Han är inte bara pappa - han är ackordeonist också! Förutom gudabenådad gitarrist (men det visste vi ju redan).
Fick en Norrlands-CD i julklapp och är så glad för den. Kunde tyvärr inte höra er på Nef, men hoppas på en ny chans snart.
Bästa hälsningar från Helena i Gbg

17 februari 2010 kl. 22:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida