tisdag 3 mars 2009

Kurt Weill, Nina Ramsby och Mies van der Rohe


I lördags spelade vi i Dessau. Nisse Landgren, Nina Ramsby, Eva Kruse, Sebastian Studnitsky, Wolfgang Haffner och jag.
Kurt Weill-festival och även om vi i ärlighetens namn inte spelade mer än en och en halv Weill-låt så var publiken jublande nöjda.
Det var extranummer och in och bocka och till slut fick vi lugna ner folk med en mycket försiktig version av Esbjörns "Love Is Real" med hisnande fin duettsång av Nisse och Nina.
På dagen fick jag en stund över till Bauhausmuséet där jag stod och flämtade framför prototypen till Mies van der Rohes Barcelonastol. Tysk öl, musik och ädelfunkis. Livet blir inte mycket bättre än så.

3 kommentarer:

Blogger Bodil Sjöström sa...

Jag dj:ar med en annan Ramsby,(hennes kusin). Kolla låtlistan Johan! http://bodilsjostrom.blogspot.com/
/Bodil
(reseredaktör i Vi, men med fler hål på sin flöjt)

5 mars 2009 kl. 08:13  
Blogger Kristina sa...

Hej Johan!

Kan du vara den mystiska musikern som Niklas Strömstedt väntat in för att få med sig på turné(i december som blev februari som blev mars som blev...?)?
Kansk du kan sprida ljus över om och när det bär av ut på vägen i såfall?
Såg dig och Niklas en akustisk spelning på Centralen(när alla satt ner) för sisådär 14 år sen?!
Oj oj vad tiden går. Tycker du är en grym musiker.
mvh/Kristina

7 mars 2009 kl. 00:11  
Blogger Johan Norberg sa...

Det är nog jag. Vi ska spela, när är ännu höljt i dunkel, men framtiden kommer att utvisa, tidningsannonser likaså.

16 mars 2009 kl. 08:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida