tisdag 14 april 2009

"Tack för idag, tack för en underbart vanlig dag"

06.40: Stiger upp och gör födelsedagsfrukost till J som fyller 16 år
07.30 Hela familjen går in och sjunger" Ja må hon leva."
08.45 Hustrun till Dagis med W & A, jag går ut med vovven Melker
09.30 Cyklar till Johan Lindströms studio vid fryshuset o lämnar igen API micpreamp jag lånat till inspelning.
Där träffar jag Peter leMarc som undrar om rabaldret jag satte igång kring melodifestivalen
10.00 till fotografen Thron på Hammarby fabriksväg (runt hörnet från studion) för nya "bildbyline"-bilder till tidningen Vi.
pratar en stund med Lasse Westman som är där i samma ärende.
Cyklar till kontoret på Hornsgatan
11.30 En halvtimme på kontoret för att kolla mail
12.00 Hemma igen, frugan ska till skolan och jag är med lille A, 5 månader resten av dagen
12.10 Ringer vännen David Lagercrantz, också pappaledig och föreslår fika, men han ska vara hemma och städa.
12.20 Lagar lunch och promenerar bort mot Forex på Götgatan för att växla euro
13.00 Karin ringer från Berwaldhallen och vi bestämmer tillsammans hur korrekturvändan ska gå i maj månads programtidning.
13.20 Stöter på Jim Kenving på Götgatan, min klasskompis från Lycksele, klass 3a 1968, den äldsta vän jag har i Stockholm, lunch snart!, säger vi.
13.50 Jojje Wadenius ringer och undrar om jag vill spela en duokonsert med honom i Helsingborg den 28 november. Det blir fint, säger jag.
14.00 Växlar mina euro
14.10 Ringer Sven-Bertil Taube som svarar muntert från en marknad i Turkiet där han är på semester med familjen. Jag säger att jag inte glömt bort honom och så snart min fru fått sitt nya schema kan vi bestämma inspelningsdagar i Maj för nya skivan. Bra, då hörs vi säger Sven-Bertil.
14.30 Handlar tacos till födelsedagsmiddag för dottern
15.00 Hämtar W på dagis, A vaknar i vagnen men är på bra humör ända hem där han äter en hel barmats-burk stroganoff. Det är första gången det fungerar med käk så jag sms:ar till frugan den glada nyheten.
15.30 Niklas Strömstedt ringer och undrar om jag vill spela med honom i Åmål i juni. Kanske säger jag, ringer senare i kväll
16.00 Vovven behöver komma ut så jag tar med mig pojkarna, hunden och en trehjuling ut till parken, så att W får cykla.
17.00 Min fru kommer och möter i parken
18.00 Middag med familjen o dotterns pojkvän
19.30 Packar upp studion som fortfarande ligger i väska sedan Nice
20.00 Jagar W runt lägenheten för att sätta på pyamas o borsta tänderna
Läser tre böcker och hittar på två sagor, båda med monster och klor, sedan säger han själv: Godnatt, men vill ha lyset tänt.
20.45 kvällens tv-pass, 15 minuters kanalerbläddrande
21.00 Korrekturläser Berwaldhallens månadstidning.
23.00 kvällspromenad med hunden
23.15 Lägger mig, släcker direkt lampan och somnar som vanligt inom 2 minuter.

3 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Påminer litegrann om Lars Norens "En dramatikers dagbok", fast roligare, på nåt sätt...

15 april 2009 kl. 13:56  
Anonymous Anonym sa...

En undebar fin vanlig dag helt enkelt! puss på dig pappa

16 april 2009 kl. 10:15  
Anonymous Dylan sa...

Ja, det gäller att försöka komma ihåg att vara tacksam för alla dessa "vanliga dagar"...inte alltid det lättaste tyvärr.

16 april 2009 kl. 12:29  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida