torsdag 16 juli 2009

Carola 1983 i Nöjesmaskinen



Carola hade nyss vunnit melodifestivalen men agerade självsäkert som om hon varit artist sedan länge.
Som jag minns den här inspelningen var vi lite nervösa inför henne trots att hon bara var 17 år.
Jag tror det är Anders Ekdahl på piano, Ola Brunkert på trummor, jag i gigantiska Clark Kent-bågar som spelar på min i New York nyss inköpta Fender stratocaster. Basisten minns jag inte, förmodligen Kjell Johansson eller Teddy Walter. Kanske Janne Bergman förresten?
26 år sedan...

9 kommentarer:

Anonymous Svante sa...

Jag får inte riktigt ihop den här meningen: "vi var lite nervösa inför henne (Carola), trots att hon bara var 17 år"
Hade ni varit mindre nervösa om hon varit 15? Eller 19?

Hursomhelst, en fantastisk inspelning där Carola visar sin stora talang som scenartist och sångerska. Hennes på senare tid i schlagerfestivaler erfarna motgångar kräver med all rätt uprättelse.

19 juli 2009 kl. 00:43  
Blogger Ilona sa...

@Svante... trots att hon var så ung, så var de nervösa.

Den var väl inte så svår?

Jag kan tyvärr inte se själva inspelningen...däremot... :(

23 juli 2009 kl. 12:33  
Anonymous Anonym sa...

Ilona, du har alldeles rätt, jag hajade innebörden senare. Men just då måste jag har drabbats av hjärnsläpp.

Ungdomen är och förblir Sveriges framtid. Det insåg redan de gamla grekerna.

24 juli 2009 kl. 22:33  
Anonymous Svante sa...

Anonym menade jag inte att vara. Försöker en gång till

24 juli 2009 kl. 22:36  
Anonymous Fredrik sa...

Hej! Jag kom inte på något bra sätt att kontakta dig så jag gör det såhär istället. Ledsen om det inte handlar om carola men jag har lyssnat lite på eran musik och älskar verkligen eran version av "get here" med Oleta Adams. Jag hittar bara inte era ackord och önskar som glad amatör att kunna försöka spela något hälften så bra! Undrar om du skulle kunna slänga iväg dom till min email, Hoppas att du har tid! fredrik.tornell@hotmail.com

2 augusti 2009 kl. 18:32  
Blogger uppenberg sa...

Hej Johan, hoppas att allt är bra:-)Åskilje men nuvarande Grisslehamns bo:-))

6 augusti 2009 kl. 05:00  
Anonymous Freddan Adlers sa...

å nåra år senare kunde hon sjunga så här grymt.
Hon är en hårdrockare i fårakläder!
http://www.youtube.com/watch?v=Axzec9L8-JA

28 augusti 2009 kl. 17:01  
Anonymous Anonym sa...

Carolas röst är fin. Alltid. Men allt det andra...? Precis lika dant år efter år. Ingen utveckling.

31 augusti 2009 kl. 09:46  
Anonymous Anonym sa...

Likadant ska det förstås vara. Gjorde mig skyldig till en särskrivning!

31 augusti 2009 kl. 09:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida