onsdag 19 augusti 2009

En dag i maj hemma hos Richard Galliano

En kulen dag i maj packade jag väskan full med inspelningsutrustning och tog flyget till Nice.
Nils Landgren mötte upp och tillsammans åkte vi hem till världens absolut mest virtuosa och musikaliska dragspelare, Richard Galliano. Jag packade upp grejorna, stämde gitarren och sedan spelade vi tre tillsammans i några timmar.
Senare på kvällen en god middag i Cannes och så upp i svinottan för att ta fakiren hem till Stockholm.
Jag var hemma så tidigt att jag hann lämna W på dagis.
Det kändes som jag hade drömt alltsammans.

2 kommentarer:

Blogger Ilona sa...

Fakiren?

25 augusti 2009 kl. 19:57  
Blogger Johan Norberg sa...

jo, en fakir är en självplågare, men också ett smeknamn på det tidigaste morgonplanet /JN

26 augusti 2009 kl. 07:44  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida