tisdag 29 december 2009

Andersson & Norberg

Jag och Micke Andersson möttes 1987 i ett coverband "RadioRipoff" som året efter blev Mikael Rickfors band under inspelningen av "Vingar". Jag tyckte Micke var Sveriges bästa rocksångare, (tycker det fortfarande), och några år senare under Rocktågsturnén 1992 frågade jag om vi kunde göra en skiva tillsammans. Det ledde till ett tv-framträdande (tillsammans med basisten Stefan Olsson) i "Söndagsöppet", några spelningar och sedan rann det ut i sanden. Men det blev en CD som sålde hyfsat och det är jag nöjd med.
(Jag har 500 ex över i källaren om någon är intresserad)

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Toppen! Share more! Hur får man tag i CD´n du har i källarn?

29 december 2009 kl. 22:43  
Blogger Johan Norberg sa...

Skicka ett mail till herrjanbongo@hotmail.com
med din adress

30 december 2009 kl. 00:01  
Blogger annalin sa...

Johan, jag skulle kunna skriva en lång artikel om hur mycket den svart-vita Anderson/Norberg-cd:n betydde för mig (för jag antar att det är den du menar!)

Jag minns precis i vilken butik jag köpte den, jag var 16 år. Och som jag lyssnade. Och älskade. (Och fildelade ut spridda låtar på blandkassettband till kompisar haha)Känns som låtarna sitter i mitt minne än idag, och jag kan fortfarande inte välja favorit, Give me my mantra eller Coyote. Eller White Rose, den där instrumentala vackra. En gång var du gästlärare hos oss på rocklinjen på musikhögskolan i malmö (hösten 1998) och när du spelade lite på just White Rose hade du själv glömt vad den hette!!! (fast det var säkert tillfälligt, men ändå)Tur att så många av oss studenter kände igen den!

Jag är visserligen ett stort fan av mp3:or, iPods, Spotify och allt, men den cd:n ska bevaras till mina barnbarn, och hade jag bara varit rikare hade jag köpt alla de resterande 500 som en kulturgärning, till mina vänner och elever.

Gott Nytt År!!!

31 december 2009 kl. 00:57  
Anonymous Anonym sa...

Johan, som jag har letat. Finns det någon möjlighet att få köpa två CD? det är ett tag sedan detta inlägg.

Tack på förhand!

Daniel

19 mars 2012 kl. 19:57  
Blogger Johan Norberg sa...

Självklart, vart ska jag skicka dem?
/Johan

19 mars 2012 kl. 20:58  
Anonymous Anonym sa...

Hej! Är det möjligt att få köpa två skivor, kan jag skicka min adress till någon mailadress?
Stort tack!
Mvh
Jesper

4 september 2012 kl. 14:30  
Anonymous Anne-Marie sa...

Otroligt!! Jag var tills nu övertygad om att minnet av den ovannämnda svartvita CD:n bara skulle få förbli ett kärt minne, förknippat med andra kära minnen..
Snälla, om det finns något exemplar kvar, snälla låt mig få köpa ett!!!?

8 november 2012 kl. 00:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida