söndag 27 december 2009

Chapter 2 1989

Jag och Nisse Landgren hade spelat som duo i två år och precis släppt vår första skiva.
Det här är från vårt första tv-program som Chapter 2, en halvtimme i Nordic Channel.
Jag hade blivit sponsrad med Yamaha-gitarrer som lät förjävligt men jag lät mig duperas av de
praktiska pickup-systemen för livebruk.
Det låter som jag spelar på en papperslåda med plaststrängar.
Nisse låter fint som vanligt.
Mitt hår är inte permanentat men jag vill minnas att det gick åt en del spray för att få luggen att lyfta en bit från pannan.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tack för en fin konsert i linköping den 17/12!!
Karin

28 december 2009 kl. 16:21  
Anonymous Johan Lindvall sa...

Skall lyssna på er i kväll i konserthuset i Kristianstad, en efterlängtad konsert. Jag förmodar att du har en annan gitarr i dag, lite väl mycket mellanregister i den du spelar på i klippet, eller kanske skall jag säga bara mellanregister... ;-) Önskar jag kunde hantera en gitarr som du gör, fast det är väl bara att ligga i och träna.

25 mars 2010 kl. 15:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida